preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vrbani

Login
Novo na stranicama

 

       KLOKAN BEZ GRANICA

 

  • Partner u EU projektu Grada Zagreba „Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju, faza VII“;
  • Razdoblje provedbe projekta: Od 22.08.2024. do 22.08.2027. godine;
  • Ukupna vrijednost projekta iznosi 16.811.748,00 eura od čega je 14.000.000,00 eura bespovratnih sredstava iz ESF+, a 2.811.748,00 eura iz sredstava proračuna Grada Zagreba.
  • Projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda plus

Tražilica


JELOVNIK

Priloženi dokumenti:
Jelovnik 27.01.2025.-31.01.2025..doc

Kalendar
« Veljača 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Koliko dnevno sati koristiš stranice društvenih mreža?







KORISNE POVEZNICE

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 10. 2017.

Ukupno: 474651
Danas: 41
Obavijesti školskih stručnih suradnica

Savjetodavni rad s učiteljima i roditeljima odvija se utorkom uz prethodnu najavu, barem dva radna dana unaprijed, na adresu:

Mail Symbol PNG Images, Free Transparent Mail Symbol Download - KindPNG 

psihologicapedagogicavrbani@gmail.com

 
 
 
Podrška učenicima nakon teškog događaja
 

Poštovani roditelji, 

na navedenoj poveznici možete pronaći informacije koje vam mogu pomoći u razumijevanju mogućih reakcija djeteta na teški događaj, kao i savjete kako im na najbolji način pomoći.
Autorice letka su članice Tima za krizne intervencije Društva za psihološku pomoć.
 
Letak za roditelje osnovnoškolaca
 

 

Poštovani roditelji,

navedena poveznica vodi vas do brošure koja može pomoći u odgovorima na pitanja o tome kako  djeci olakšati oporavak nakon potresa…

Poveznica na brošuru


Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba omogućilla nam je besplatno korištenje Priručnika „Pogledajte svijet iz mojih cipela : Zašto je temperament važan“  autorica Dore Kralj, socijalne pedagoginje, Vlatke Križan, kliničke psihologinje i socijalne radnice Nikoline Škrlec. Namjera autorica bila je pomoći roditeljima i djeci na način da roditelji prepoznaju i njeguju posebnost svog djeteta, da se mogu “na trenutak smjestiti u dječje cipele” kako bi osjetili dječji temperament, dječje osjećaje, nemir, tempo i energiju. Priručnik se posebno bavi vrlo osjetljvom, povučenom te aktivnom/distraktibilnom djecom.
Priručnik možete pogledati ovdje:

Poveznica na Priručnik


REZULTATI UPITNIKA ZA UČENIKE I RODITELJE O NASTAVI NA DALJINU

Poštovani roditelji, dragi učenici,

na poveznicama u nastavku možete pogledati rezultate upitnika za učenike i roditelje o nastavi na daljinu.

Poveznica ankete za učenike

Poveznica za anketu za roditelje

Pedagoginja: Marina Mirosavljević

Psihologinja: Dijana Kovač


SMIJU LI RODITELJI BITI U STANJU KRIZE?

Događaji proteklih tjedana bili su itekako stresni  za odrasle i djecu i mnogi su se  od odraslih našli zatečeni i iznenađeni reakcijama koje su uslijedile kao njihova posljedica.

U još ne tako davnoj svakodnevnici nitko nas nije pripremio za ovakva iskustva i događaje i sad sami sebe, najednom, preko noći, ponovo upoznajemo, ali u možda drugačijem svjetlu.

Smijemo li si priznati da smo se promijenili i da nas neke naše reakcije i ponašanja iznenađuju i brinu? Jesmo li loši roditelji ako naša djeca vide da smo ustrašeni, nesigurni, neraspoloženi, razdražljivi, tjeskobni, nervozni i ljuti?

Nove okolnosti su drastično promijenile svakodnevicu i svijet u kakvom smo navikli živjeti. Ta spoznaja utječe na sve ljude, bez obzira na dob, spol, rasu, rod, profesionalnu ulogu… Promjene i prilagođavanje na novu situaciju zahtijevaju dodatnu psihički snagu i energiju kako bi nastavili živjeti.

Zato možemo reći da je većina spomenutih reakcija normalna posljedica nenormalne situacije. Netko može imati jaču, a netko blaže izraženu reakciju nakon izlaganja stresu. One nisu psihijatrijski poremećaj, već su dio  normalnog ljudskog proživljavanja i očekivani odgovor nakon izlaganja stresu za većinu ljudi. Zato većini ljudi nije potrebna pomoć stručnjaka mentalnog zdravlja, već se oni sami nakon nekog vremena uspijevaju uravnotežiti i uhvatiti u koštac sa svakodnevnim obvezama.

Što bi u ovoj situaciji moglo pomoći ljudima da se brže oporave:

  • Podijeliti svoje osjećaje s bliskim ljudima neizravno (preko društvenih mreža ili telefonom), međusobno si pružiti utjehu, toplu riječ i nadu  (izražavanje osjećaja u situacijama krize nije znak slabosti, već potreba kako bi očuvali mentalno zdravlje)
  • Načiniti si dnevni (tjedni) plan aktivnosti i pomoći djeci u tome (rutina pomaže kako bi ponovo uspostavili osjećaj kontrole nad životom)
  • U plan aktivnosti uvrstiti one koje nas vesele i raduju (bilo bi idealno kad bi to povremeno bile zajedničke, obiteljske (kuhati, peći kolače, igrati igre, vježbati..)
  •  Ako to djeca mogu, postepeno im prepustiti da samostalno prate nastavu i bave se školskim obvezama

Ako i poslušamo savjete o tome što nam može pomoći, ne znači da se opet u nekom trenutku nećemo osjećati loše. U takvim razdobljima koristi prisjetiti se da će ovo teško razdoblje proći, a mi ćemo iz njega jako puno naučiti i otkriti možda neke nove životne vrijednosti koje u „normalnim“ okolnostima  ne bi.

Djeca će svakako primijetiti vaše „lošije faze“, ali i one su dio života (i njihovog odrastanja). Zato je važno uzeti si vremena za djecu i objasniti im o onom što su primijetili, odgovoriti na pitanja, iskreno,  jednostavnim riječima, primjereno dobi.

Može se dogoditi da su za neke ljude svi posljednji događaji samo nastavak niza stresora koje su imali u životu. Nadalje, neki su ljudi osjetljiviji i ranjiviji na stres kao npr. mladi i djeca. Neki pak rade od kuće i moraju dnevno pokazati  i profesionalnu efikasnost. Ovih dana nije realno očekivati od sebe istu profesionalnu efikasnost kao inače. Ona će se vremenom vratiti na uobičajenu razinu prilagođavanjem na nove uvjete života i rada.

Ako primijetite da reakcije na stres ne prolaze i ne dozvoljavaju vam obavljanje svakodnevnih poslova, već se kontinuirano osjećate bespomoćno i loše, bilo se bi dobro obratiti nekom od stručnjaka za mentalno zdravlje. 

Školska psihologica: Dijana Kovač


OBAVIJEST ZA UČENIKE I RODITELJE O TELEFONSKOJ PSIHOLOŠKOJ PODRŠCI

Draga djeco, poštovani roditelji,

U posljednje vrijeme dogodili su se stresni i neočekivani događaji koji su sve ljude i djecu uznemirili i pogodili. Iako svatko od nas doživljava ono što se događa na svoj poseban način, katkad je lakše prebroditi takva iskustva uz razgovor s psihologom.

Ni roditelji često nisu sigurni kako razgovarati i postupati s djecom u razdoblju krize.

Tijekom sljedećeg tjedna u vezi toga možete razgovarati sa školskom psihologinjom od ponedjeljka do petka telefonom u razdoblju od 9 do 12 sati na broj 091 3832539.

Školska psihologinja: Dijana Kovač


Vježbe uspostavljanja i održavanja pažnje za djecu

Tijekom proteklog tjedna nekoliko roditelja postavilo je pitanje psihologici postoje li kakve vježbe za održavanje pažnje kod djece. 

Sposobnost održavanja pažnje u novim (nenormalnim) uvjetima svakako je narušena, a kod neke djece teško se (samo)regulira i kad su uvjeti „uobičajeni“.

Slično se, moramo priznati, događa i odraslima.

Link koji šaljem dovest će vas do kratkih vježbi MINDFULNESSA za djecu sa stranice Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba.

Mindfulness znači zastati, usmjeriti pažnju, biti prisutan i svjestan. Mindfulness pomaže umiriti se, sabrati svoje misli i reagirati svjesnije u stresnim i izazovnim situacijama života.

Preporučam roditeljima i djeci zajedno „proći“ kroz brošuricu i „isprobati“ kratke i zanimljive vježbice.

https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/besplatna-brosura-kratke-vjezbe-mindfulnessa-za-djecu-za-prepoznavanje-i-kontrolu-neugodnih-osjecaja-i-ponasanja/                                                                                                                 

Puno pozdrava, psihologica: Dijana Kovač


 
preskoči na navigaciju